Gemeenteopbouw heeft nu een eigen plek op de website

In deze rubriek - Leren & Bezinnen / Gemeenteopbouw - vindt u alles over het proces van Gemeenteopbouw in de PGTiel.
De werkgroep Gemeenteopbouw bestaat uit Elisa Derksen, Frank de Haan, Margriet Meun, Peter Minnema, Agnes Veerman, Wim Wassink en Lyska van der Elst.
Wij hebben gekozen voor de methode Waarderende Gemeenteopbouw. Bij deze methode zorgt de werkgroep dat het proces op gang komt, zij regelt de praktische zaken en begeleidt het proces, maar u als gemeentelid bepaalt het doel van het proces, welk aspect van de gemeente opgebouwd wordt en wat daarin de meeste aandacht moet krijgen.
Daarom noemen we het ook wel de gezamenlijke trektocht, waarbij uw bijdrage in de vorm van uw verhalen, ervaringen en verlangen bepalen waar de reis naartoe gaat. Daarom houden we u ook graag op de hoogte via deze pagina van de website. Mocht u vragen of opmerkingen hebben of anderszins iets willen delen met de werkgroep, dan kunt u mailen naar gemeenteopbouw@pgtiel.nl of bellen met Lyska van der Elst 06-42883219.

Een gedicht wat gaat over de gemeenschap.
Wie alleen loopt

raakt de weg kwijt.
Alleen uit de gemeenschap komt de wijsheid.
Eén hand alleen kan geen touw
om een bundel knopen.
Wie alleen loopt, raakt de weg kwijt.
Wie dan valt, heeft niemand om haar te helpen.
Wie dan schreeuwt, heeft niemand die haar hoort.
Wie alleen loopt, gaat gebukt onder haar last.
Niemand deelt haar vreugde, niemand haar verdriet.
Wie alleen loopt, raakt de weg kwijt.
ze heeft maar twee voeten,
ze heeft maar twee armen,
ze heeft maar twee ogen.

Maar in de gemeenschap
heeft ieder duizend handen,
heeft ieder duizend voeten,
loopt niemand ooit alleen.

Patrice Kayo uit Kameroen
Uit een uitgave van Kerk in Actie, Medemens 5